Gyulaj
A falu mai élete
Önkormányzat
Gyulaji Idősek Gondozó Otthona
Gyulajért Alapítvány
Hetedhét Határ Szociális Szövetkezet
Vállalkozások
Intézmények
Műfüves Pálya
Komplex Telepprogram
DDOP-3.1.2-12-2013-0012
Szolgáltatások
Galéria
Közbeszerzés
Alapító okirat
- Részletek
- Kategória: Alapító okirat
Alulírottak:
Müller Márton:szül.: Gyulaj, 1919.01.13.
anyja: Poszpics Éva
lakása: Gyulaj, Kossuth u. 17. 5.000 Ft-tal
Dobos Károly: szül.: Gyulaj, 1953.02.10
anyja: Kelemen Etel
lakása: Gyulaj, Szent Imre t. 14. 5.000 Ft-tal
Móri Mária: szül.: Gyulaj, 1955.11.10
anyja: Csibráki Anna
lakása: Gyulaj, Dózsa u. 75. 4.000 Ft-tal
Hetesi Jánosné: szül.: Csikóstőttős, 1984.08.07.
anyja: Herke Mária
lakása: Dombóvár, Kölcsey u. 24. 4.000 Ft-tal
Borok József: szül.: Kótaj, 1944.07.12.
anyja: Sinka Borbála
lakása: Gyulaj, Kossuth u. 7. 4.000 Ft-tal
Orsós Ignác: szül.: Gyulaj, 1960.05.13.
anyja: Orsós Anna
lakása: Gyulaj, Magyar u. 10. 4.000 Ft-tal
Fejes János: szül.: Dombóvár, 1957.02.02
anyja: Vincze Etelka
lakása: Gyulaj, Dózsa u. 35. 1.000 Ft-tal
Selmeci László: szül.: Bonyhád, 1957.12.29.
anyja: Pfeirer Erzsébet
lakása: Gyulaj, Árpád u. 11. 1.000 Ft-tal
Balaskó János:szül.: Gyulaj, 1944.09.15.
anyja: Bazsonyi Erzsébet
lakása: Gyulaj, Dózsa u. 19. 5.000 Ft-tal
Pleizer Vendel: szül.: Gyulaj, 1951.01.15.
anyja: Hoffman Regina
lakása: Budapest, Alvanici u. 54. 50.000 Ft-tal
Juhász István: szül.: Gyulaj, 1956.09.11.
anyja: Kalauz Mária
lakása: Gyulaj, Magyar u. 23. 4.000 Ft-tal
Balassa János:szül.: Gyulaj, 1929.05.19.
anyja: Horváth Etelka
lakása: Dunaharaszti, Vörösmarty u. 18. 5.000 Ft-tal
dr. Ördög Ferenc: szül.: Gyulaj, 1933.04.05.
anyja: Vincze Mária
lakása: Nagykanizsa, Csengery u. 31. 5.000 Ft-tal
Bronowiecki Mária: szül.: Szeged, 1954.05.19.
anyja: Pintér Mária
lakása: Gyulaj, Kossuth u. 1. 12.500 Ft-tal
dr. Bronowiecki Marek: szül.: Varsó, 1953.05.19.
anyja: Kowalczky Marianna
lakása: Gyulaj, Kossuth u. 1. 12.500 Ft-tal
Bazsonyi János: szül.: Gyulaj, 1930.07.03.
anyja: Tabi Mária
lakása: Kalocsa, Vörösmarty u. 47. 2.000 Ft-tal
Ódor József: szül.: Gyulaj, 1951.04.13.
anyja: Balogh Julianna
lakása: Gyulaj, Magyar u. 96/a. 3.000 Ft-tal
dr. Faragó Péter: szül.: Budapest, 1964.04.17.
anyja: Nagy Ilona
lakása: Gyulaj, Árpád u.7. 3.000 Ft-tal
alatti lakosok, természetes személyek, a Polgári Törvénykönyvről szóló módosított 1959. IV. törvény 74/A. paragrafusa alapján határozatlan időre ALAPÍTVÁNY létrehozását határozták el a következő feltételek szerint:
I. AZ ALAPÍTVÁNY FONTOSABB ADATAI
1./ Az Alapítvány neve: GYULAJÉRT ALAPÍTVÁNY:
2./ Az Alapítvány székhelye: 7227. Gyulaj, Szent Imre tér 1.
3./ Az Alapítvány célja:
Gyulaj község tárgyi és szellemi fejlesztésének segítése, - az itt élők gazdasági, társadalmi, kulturális, szociális, környezeti, önkormányzati, idegenforgalmi, stb. lehetőségeinek feltárása és bővítése, - különösen a vállalkozók, a gazdálkodók, a fiatalok, az idősek, a munkanélküliek és a cigányok helyzetének figyelemmel kísérése és törekvéseik támogatása, a Gyulajon való élés körülményeinek javítása, - a falu és az erdő, valamint Gyulaj és település-szomszédai természetes kapcsolatának, továbbá a helyi és környezeti értékek tudatosításának és közösségi hasznosításának ösztönzése, - fejlesztési források felkutatásában, projektek meghatározásában és megvalósításában közreműködés, - a falu hagyományainak megőrzése, éltetése és továbbörökítése, - folyamatos együttműködés a közösség lakóinak hivatalos és civil szervezeteivel, polgáraival és a helyi közösségekkel, törekvéseik támogatása, - az elszármazottak idekötésének szervezése, formalizálása, programozása, - külső /hazai és nemzetközi/ anyagi és szellemi kapcsolatok létrehozásának elősegítése, - mindezen célok érdekében anyagi és szellemi források, kapcsolatok, támogatások gyűjtése s ezeknek Gyulaj települési és közösségi fejlődés érdekében történő felhasználása.
4./Az Alapítvány vagyona
Az Alapítvány induló vagyona 130.000.-Ft, amely kizárólag készpénzből tevődik össze, amelyet az alapítvány bírósági bejegyzésétől 15 napon belül befizetnek az alapítók a Döbröközi Tak. Szöv. Gyulaji fióknál. Az Alapítvány – céljával összhangban álló – vállalkozási tevékenységet is folytathat, azonban az ebből származó bevételeit kizárólag az Alapító okiratban megjelölt célok teljesítésére fordíthatja. A vagyon kizárólag a fenti Tak. Szöv. /Gyulaj, Dózsa u. 5./ számláján kezelik, vezetik./
5./ Az Alapítvány vagyon felhasználása
Az Alapítványi vagyon felhasználása, megjelölt célokra fordítása különösen az alábbi területeken és formákban történhet:
- adományok, pályázati, szponzori támogatások gyűjtése és az Alapítványi céloknak megfelelő – önálló vagy mások kezdeményezéséhez csatlakozó, másokkal közös – felhasználása, beruházása, vagy a rászorulók, jogosultak részére támogatásként való átadása.
- az Alapítványhoz kapcsolódó, azzal együttműködő szervezetek, intézmények vagy magánszemélyek céljainkkal egyező irányú tevékenységének támogatása
- Gyulajon lebonyolításra kerülő /vagy bevételüket az Alapítvány támogatására fordító/ kulturális, művészeti, tudományos, művelődési, turisztikai, idegenforgalmi, oktatási és sport, stb. programok, rendezvények szervezésének támogatása
- oktatási, képzési, átképzési /különösen a felnőttek részére szervezett, potenciálisan új munkalehetőségekhez és munkatevékenységekhez vezető/ programok támogatása
- a település és lakóinak boldogulása érdekében folyó tevékenységek, az e célból létesülő egyesületek, társaságok, csoportok szervezése, működésükhöz hozzájárulás
- a falu egészének vagy egyes csoportjainak fejlesztését, fejlődését célzó projektek készíttetése, pályázatok kiírása;
- a faluhoz kötődést /az elszármazottakban és családjaikban, valamint a nem gyulajiakban is/ erősítő kezdeményezések, programok, akciók és szerveződések támogatása;
- önsegítő és önkéntes segítő helyi csoportok támogatása;
- a falu értékeinek /falukép, szokások, hagyományok, tárgyi és szellemi sajátosságok, közösségek, munka- és szabadidős tradíciók stb./ védelmét szolgáló egyéni és közösségi kezdeményezések támogatása;
- olyan új kezdeményezések segítése, amelyek a falu gazdasági, társadalmi, szociális, kulturális, stb. viszonyainak, állapotának – az itt lakók életminőségének – javítására, ezen belül a szomszédos településekkel való együttműködésre, az erdő hasznosításában a falu polgárainak érdekeit érvényesítő megoldásokra, továbbá a cigányok és magyarok együttélésének harmonizálására irányulnak;
- az Alapítvány céljait szolgáló tevékenység végzésében élenjárók részére díjak ösztöndíjak, jutalmak adományozása.
6./ Az Alapítványhoz történő csatlakozás
Az Alapítvány nyitott, ahhoz bármely hazai vagy külföldi természetes vagy jogi személy, illetve jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet csatlakozhat pénzbeli /tőke/ vagy természetbeni /dologi, vagyoni/ adományokkal.
A csatlakozók a csatlakozás tényével nem válnak alapítókká.
II. AZ ALAPÍTVÁNY SZERVEZETE
1./ Az Alapítványi vagyon legfőbb kezelője és döntést hozó szerve (az Alapítvány alapítóinak 2007. augusztus 18-i, Alapító okirat módosító határozatával) az 5 tagú kuratórium.
2./ Az alapítás időpontjában a kuratórium tagjai:
dr. Balipap Ferenc 7200 Dombóvár, Kölcsey u. 10 -elnök
Nemes László 7227 Gyulaj, Szent Imre t. 5. -titkár
Szentgyörgyi János 7200 Dombóvár, Kosztolányi u. 53.
Az Alapítvány alapítóinak 2007. augusztus 18-i Alapító okirat módosító határozatával az új kuratórium tagjai:
Dr. Balipap Ferenc 7200 Dombóvár, Kölcsey u. 10 - elnök.
Horváthné Glück Edit 7227 Gyulaj, Szent Imre tér 3. - titkár
Hetesi Jánosné 7200 Dombóvár, Kölcsey u. 24.
Németh Nándor 8640 Fonyód, Rózsa u. 30.
Szentgyörgyi János 7200 Dombóvár, Kosztolányi u. 53.
3./ A kuratórium tagjai közül elnököt és titkárt választ.
4./ A kuratórium tagjainak a megbízatása 5 évre szól. A tagokat az alapítók jelölik ki és jelentik be a bíróságnak.
5./ A kuratóriumi tagság a kuratóriumi tag felmentésével, lemondásával, a megbízás idejének lejártával és a tag halálával szűnik meg.
6./ A kuratóriumi tagság megszűnése esetén az új tagot az alapítók a kuratórium javaslata alapján jelölik ki.
7./ Az alapítók a kuratóriumot is visszahívhatják, amennyiben a kuratórium működésével az Alapítvány céljának megvalósulását látják veszélyben forogni.
8./A kuratórium tagjai díjazásban részesülhetnek.
III. A KURATÓRIUM MŰKÖDÉSE
A kuratórium hatáskörébe tartozik:
- az alapítványi vagyon kezelése, felhasználása, gyarapítása az alapítványi működéshez szükséges személyi és tárgyi feltételek biztosítása
- az alapítvány éves működési tervének jóváhagyása
- az alapítvány javára fölajánlott hozzájárulások elfogadása
- a gazdálkodási tevékenység irányának, nagyságának és összetételének meghatározása
- az alapítvány éves gazdálkodási tervének és mérlegének elfogadása
- pályázatok kiírása, azok feltételeinek meghatározása
- az alapítvány szervezeti és működési szabályzatának elfogadása az
alapítók hozzájárulásával
- éves beszámoló az alapítvány működéséről az alapítóknak
- az alapítvány által foglalkoztatott dolgozók felett a munkáltatói jogkör gyakorlása
- döntés mindazokban a kérdésekben, melyeket az alapítvány szervezeti és működési szabályzata a kuratórium hatáskörébe utal.
2./ A kuratórium határozatképes, ha ülésén több, mint a tagjainak a fele jelen van.
3./ A határozatképtelenség miatt változatlan napirenddel megismételt ülés akkor is határozatképes, ha a jelenlévő tagok száma nem éri a taglétszám felét.
4./ A kuratórium üléseit szükség szerint, de legalább félévente egyszer tartja. Az elnök bármelyik tag kezdeményezésére elrendelheti a kuratórium összehívását.
5./ A kuratórium összehívásáról az elnök gondoskodik.
6./ A kuratórium döntéseit nyílt szavazással és egyszerű szótöbbséggel hozza. A szervezeti és működési szabályzatban meghatározott kérdésekben a kuratórium tagjai kétharmadának szavazatával határoz.
7./ A kuratórium üléseiről jegyzőkönyvet kell készíteni, amiben az ülésen elhangzottak lényegét kell rögzíteni. A jegyzőkönyvnek a kuratóriumi határozatokat szó szerint kell tartalmaznia.
8./ A kuratórium rendszeresen, évente legalább egyszer köteles beszámolni az alapítóknak a működéséről.
9./ A kuratórium működését egyebekben az Alapítvány szervezeti és működési szabályzata tartalmazza.
IV. AZ ALAPÍTVÁNY KÉPVISELETE
1./ Az Alapítvány képvise1ője a kuratórium elnöke, illetve annak akadályoztatása esetén a kuratórium titkára.
2./ Az alapítás időpontjában az Alapítvány képviselői:
dr. Balipap Ferenc 7200 Dombóvár, Kölcsey u. 10. -elnök
Nemes László 7227. Gyulaj, Szent Imre tér 5. -titkár
A 2007. augusztus 18-i alapítói közgyűlés Alapító okirat módosító határozata alapján, majd a kuratórium 28-i határozatával az Alapítvány képviselői:
dr. Balipap Ferenc, 7200 Dombóvár, Kölcsey u. 10. - elnök
Horváthné Glück Edit, 7224 Gyulaj Szent Imre tér 3. - titkár
3../ Az Alapítvány képviselői képviseleti jogkörükben önállóan jogosultak eljárni. A bankszámla feletti rendelkezéshez minden esetben két képviseleti joggal felruházott személy együttes aláírása szükséges.
4./ Az Alapítvány képviselője a kuratóriumi ülések között eljár és utólagos beszámolási kötelezettség mellett dönt mindazon kérdésekben, melyek nem tartoznak a kuratórium hatáskörébe.
5./ A képviseletre vonatkozó részletes szabályokat egyebekben a szervezeti és működési szabályzat határozza meg.
V. AZ ALAPÍTÓ OKIRAT MÓDOSÍTÁSA
1./ Az Alapítók a körülmények változása esetén – közös megegyezéssel – módosíthatják az alapító okirat tartalmát.
VI. AZ ALAPÍTVÁNY MEGSZŰNÉSE
1./ Az Alapítvány bármely okból történő megszűnése esetén az Alapítványi vagyon a Gyulaj Római. Katolikus Egyházat, mint soha meg nem szűnő intézményt illeti.
VII. EGYÉB RENDELKEZÉSEK
1./ Az alapító okirat érvényességéhez az Alapítvány bírósági nyilvántartásba vétele szükséges.
2./ Az Alapítvány a nyilvántartásba vételt követő nappal kezdi meg tevékenységét.
3./ Az alapító okirattal nem szabályozott kérdésekben a Polgári Törvénykönyvet, valamint az alapítványok működéséről és gazdálkodásáról szóló mindenkori hatályos jogszabályok rendelkezéseit kell irányadónak tekinteni.
4./ Ezt az alapító okiratot az alapítók, mint akaratukkal mindenben megegyezőt az alulírt helyen és napon jóváhagyólag aláírták.
Gyulaj, 2007. augusztus 18.
Záradék:
1./ A Gyulajért Alapítványt a fentiek alapján
a Tolna Megyei Bíróság Pk. 60.141/1994/4. ügyiratszámon – 1./1995. sorszámon – 1995. január 23-án nyilvántartásba vette.
2./ Az Alapító Okiratnak az alapítók 2007 augusztus 18-án hozott döntése alapján előterjesztett, a kuratórium összetételére vonatkozó módosítását
a Tolna Megyei Bíróság Pk. 60.141/1994/10. számú végzésével jóváhagyta
Pályázatok
Közösségi tér kialakítása
A dokumentum teljes méretű megtekintéséhez kattintson az egyik képre
Petőfi és Rákóczi utca felújítása
A dokumentum teljes méretű megtekintéséhez kattintson a képre
Faluszépítés Gyulaj község központjában
Művelődési ház energetikai korszerűsítése Gyulajon
A bemutató dokumentum megtekintéséhez kattintson a képre